28.12.2022 жылы Қ. Пішенбаев атындағы Екібастұз тау-кен техникалық колледжінде «Сен жалғыз емессің, біз біргеміз!» атты колледж мұғалімдеріне арналған семинар өтті.
Семинардың мақсаты: семинарға қатысушылардың суицидтік тәуекел тобының 15-17 жас аралығындағы жасөспірімдермен жұмыс істеуге психологиялық дайындығын қалыптастыру.
Зигмунд Фрейд өз уақытында “өлім инстинкті” ұғымын енгізді – өзін-өзі жоюға деген ұмтылыс. Шынында да, адам-бұл оғаш жаратылыс: тек ол өзін-өзі жоюға қабілетті, тек өлімге деген жұмбақ тартымдылыққа ие – бұл басқа тірі жанға тән емес. Барған сайын жасөспірімдер, тіпті өте кішкентай балалар да өмірден кетеді…
Семинарда психолог Т.М. Мұхамеджанова тоғыз жастан бастап барлық балалардың философиялық “өлімге деген қызығушылығы”оянатыны туралы айтты. Өсіп келе жатқан бала эксперимент жасай алады. Бірақ жасөспірім” ол жерден ” оралмайтынын түсінбейді. Неліктен жасөспірімдер, жастар өз-өзіне қол жұмсауды қиын жағдайдан шығудың жалғыз жолы деп санайды? Бұл сұраққа жауап беру үшін әріптестерімен суицидтің жалпы себептері талқыланды. Балалық суицидтің (немесе олардың әрекеттерінің) ең көп тараған себептері: ата-аналармен келіспеушілік, құрдастарымен жанжал, бақытсыз махаббат және басқа себептер. Суицидтің алдында жақын қарым-қатынас салаларында (отбасында, оқу орнында, топта) қысқа мерзімді, объективті емес қақтығыстар болады; суицидтік мінез-құлық импульспен, аффектпен реттеледі. Суицид қаупінің жалпы белгілері мен жасөспірімдердің өзін-өзі өлтіруге дайындығын көрсететін мінез-құлық синдромдары атап өтілді: мазасыз мінез-құлық, ұйқының ұзаққа созылуы, депрессия, апатия, үнсіздік, дәрменсіздік, кінә, өзін-өзі ұят сезімі, өзіне деген сенімсіздік, жыныстық жетілу, алкогольді тұтыну және нашақорлық.
Әріптестер Умарова А.М. және Опабекова Г. Ж өз топтарында суицидтік ниеттердің алдын алу бойынша жұмыс тәжірибесімен бөлісті. Мұнда олар студенттермен және олардың ата-аналарымен тығыз ынтымақтастық оң нәтиже беретініне назар аударды.
Семинардың практикалық бөлімінде әріптестер суицидтік қауіп факторларын талдап, суицидтің алдын алуға бағытталған бірқатар жаттығулар мен ойындар өткізді.
Семинардың соңында әріптестер депрессияға ұшыраған жасөспірімдердің жағдайын ажырата білу және оларға уақтылы көмек көрсету керек деген қорытындыға келді.